Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Var du ikke med, da Stevns Erhvervsråd holdt konference om sociale medier, og hvordan du bruger dem i din markedsføring, så kan du her læse de råd vækstkonsulent Carsten Holløse fra Væksthus Sjælland kom med.
I denne artikel har vi sat fokus på LinkedIn.

LinkedIn er en erhvervsorienteret socialt netværksside. På netværket kan du skabe professionelle kontakter og forretningsforbindelser, og det anvendes af flere virksomheder til at rekruttere ansatte.

1. Første skridt er at få oprettet din egen profil. Det er vigtigt, at du får indsat et vellignende billede på din profil, ellers kan andre have svært ved at finde dig.
Du skal også give din profil en faglig overskrift samt en kort beskrivelse af dine faglige kompetencer og arbejdsområder.
Du skal samtidig skrive et fyldestgørende CV. Her er det en god idé at fortælle, hvad du har bidraget med og opnået hos den enkelte virksomhed.

2. Ud over din egen profil skal du samtidig oprette en virksomhedsside med dig som administrator. Siden skal indeholde en profil af din virksomhed og dens produkter eller services. Du skal huske, at den skal opdateres jævnligt.

3. Du kan bruge LinkedIn til at søge efter de kunder, som du gerne vil have. Her skal du finde nøglepersonen i firmaet, som er den, du gerne vil i kontakt med. Hvis der står 2 ud for navnet, betyder det, at du er forbundet med en, der kender personen. Find ud af hvem det er du kender, der muligvis kan sætte dig i kontakt med den ønskede person. Når du har snakket med vedkommende og fået de nødvendige kontaktoplysninger, skal du være opmærksom på, at det er bedre at ringe end at connecte over LinkedIn. Det er mere personligt og virker samtidigt mere troværdigt.

4. Når du møder en, som du gerne vil have som kontakt på LinkedIn, er det en rigtig god idé at skrive en kort tekst om, hvordan I kender hinanden, når du sender en forespørgsel om at blive forbundet til personen. Det er mere personligt og virker mere ægte end at benytte den standardbesked, som LinkedIn tilbyder.

5. Det er værd at vide, at selvom standardindstillingerne på LinkedIn er på engelsk, er det muligt at ændre sproget til dansk. Du skal bare gå ind i sprogindstillingerne.

6. Når du har en LinkedInprofil, har du mulighed for at finde grupper, der er fagligt relevante for dig, som du kan blive en del af. Her har du mulighed for at deltage i faglige diskussioner med andre fra din branche.

 

7. Du kan blive mere synlig ved at gøre brug af mediafunktionen. Her kan du lægge billeder, videoer og præsentationer op fra dine forskellige jobs. Det er bedst ikke at lægge for meget op, og desuden skal du huske at udfylde titel og beskrivelse.

 

8. Du kan komme rigtig lang ved at benytte de muligheder og funktioner, der er tilgængelige i gratisudgaven af LinkedIn. Bruger du den meget, kan det dog være en fordel at opgradere og betale for ekstra funktioner. Ved at gøre det får du mulighed for at se statistikker, se profiler i 3. grad, du får adgang til avancerede søgefunktioner og mulighed for salgsstyring.

9. Når du har oprettet en profil, er det en god idé at slutte af med at gennemgå indstillingerne. Her kan du blandt andet vælge, om andre skal have mulighed for at se dit netværk, om du vil være anonym, når du kigger på en profil, om andre kan se, når du ændre eller liker noget.

10. Gruppér dine kontakter og giv hver gruppe et tag for eksempel baseret på emner, forhandlere eller produktinteresse. Det gør det lettere at se segmenter og målgrupper.