Målet for alle kunder i ”butikken” skal være at give kunden en unik og uventet oplevelse af den service du tilbyder. Kunden skal blive positiv overrasket og i det hele taget få mere end forventet i totaloplevelsen. Fra første kontakt til betalingen.

Hvis du kan levere det, vil din virksomhed være i top-10% af de bedste i din branche, og på den måde fastholder du kunderne og får nye på anbefaling af dine nuværende kunder.

Der er eksempler på virksomheder, der tiltrækker kunder langvejs fra fordi totaloplevelsen er så god.

Her er mine 5 bedste tips:

  1. Førstehåndsindtrykket er utroligt vigtigt, det fylder ofte 50% af hele oplevelsen, Så smil, vis engagement, vær opmærksom på kunden. det er utrolig vigtigt
  2. Individuel behandling af alle kunder. Hurtighed, tålmodighed og tydelig kommunikation, er fokuspunkterne her.
  3. Vær konstant, også på dårlige og travle dage. Lav et klart koncept om kundeoplevelsen, skriv det ned og træn alle medarbejdere i det før de får kundekontakt. Et godt eksempel er McDonalds, og ja, det kan man sagtens gøre i alle størrelser af virksomheder. Gør det på jeres egen måde, og gerne simpelt hvis det passer til jeres virksomhed.
  4. Giveaways er også godt til at gøre oplevelsen unik, hvis det er relevant for kunden og købet. Find relevante, men uventede ting, gerne billige, som kan indgå i markedsføring som en gave til kunderne. Brug dit marketingbudget.
  5. Sig TAK. Ja, det lyder indlysende, men er det ikke altid og det er meget vigtigt. Sig tak forbi du ringede, tak fordi vi måkomme, tak fordi du handlede hos os, skriv tak fordi du valgte os til opgaven, på fakturaen etc. Dog max 1-2 gange.
Peter Bisgaard

Forretningsudvikler

Undersøgelser viser at kunder vægter kundeservice meget højt, optil 66% vælger en anden virksomhed hvis de føler sig behandlet som et nummer i rækken.

Så kom i gang: skiv dit koncept for kundeoplevelse ned. Det vil være en af de mest værdifulde tiltag, du har gjort for din virksomhed, når konceptet først er helt implementeret.

Kontakt mig rigtig gerne, hvis du vil have hjælp til noget af ovenstående eller andre forretningsudviklende tiltag/ideer til din virksomhed.

forretningsudvikler Peter Bisgaard Stevns Erhverv

Spørg mig

Peter Bisgaard

Peter Bisgaard

Forretningsudvikler

Bliv medlem af Stevns Erhverv

Stevns Erhverv består af omkring 200 medlemmer. Du kan også støtte op om Stevns Erhvervs arbejde og få indflydelse på erhvervslivet i dit lokalområde.