”Vi har haft en fin løbende vækst gennem de otte år butikken har eksisteret og har stadig mere og mere at lave. Det er dejligt at vi har god omsætning og ikke står i stilstand som mange gør i de her tider. Vi kan sagtens omsætte for det samme nu som før krisen. Vi får nye kunder, fordi vi har fornuftige priser frem for de dyrere brands,” siger Jeanette Lagoni, der er indehaver af tøjbutikken By Lagoni i Hårlev
Gode mærker, skarpe priser og tilfredse kunder
En tøjbutik der er værd at fremhæve, sådan kan man sagtens beskrive By Lagoni. Jeanette har drevet forretningen i Hårlev gennem de sidste otte år og hendes mål er klar. Kunderne skal have god personlig service, de skal have godt tøj til fornuftige priser og så skal der være lidt ekstra når man kommer i butikken.
”Vi husker vores kunder og kender de kunder der kommer. Jeg har gode stabile medarbejdere, der har været i butikken i mange år, så det er med til at give den meget personlige kundeoplevelse, som er mit mål,” fortæller Jeanette og tilføjer, at kunderne kommer fra hele Sydsjælland fordi tøjet er til en god pris og fordi By Lagoni har bestemte mærker.
God tilbud og særlige mærker
Hvis Jeanette skal fremhæve noget, som hun gør godt og som er med til at skabe forretning, så er det særarrangementer eller særtilbud – og så særlige mærker, som hun er den eneste i Danmark der forhandler.
”Kunderne kører direkte til os, fordi der er noget særligt de gerne vil købe eller de skal hente noget, de har fået noget lagt til side. Når først de er i butikken, så skal de lige kigge og så kan det være de køber noget mere med. Vi lavede engang statistik på om folk købte noget med, når de alligevel skulle hente noget og det var langt over halvdelen, der gjorde det,” fortæller Jeanette med et smil.
Webshop eller fysisk butik
Jeanette har god succes med at bruge sociale medier som platform til at beskrive, præsentere og reklamere for sine produkter, men sælger kun 20 % via webshop. Visionen for, hvordan webshoppen skal være og hvilken oplevelse kunderne skal have, når de besøger siden er meget klar for Jeanette – og det kræver tid, som er svær at finde.
”Du skal få samme fornemmelse som når du handler i vores butik og får hjælp af en rigtig medarbejder – også når det foregår på nettet. Jeg bruger derfor en del tid på, at det enten er mig eller en af pigerne, der hopper i tøjet og vi skriver en personlig tekst med vejledning til tøjet. Det er noget der virker, men også noget der tager tid,” fortæller Jeanette og fortsætter, ”Vi har 12000 følgere på Facebook, så der er mange der ser os, men som ikke bor i nærheden, derfor ser jeg et stort potentiale i at udvikle webshoppen og få et større salg gennem den. Som det er nu, bliver webshoppen mest en form for udstillingsvindue da vi kun har 6 % af tøjet lag op derinde. Det er ok, når vi nu ikke har strøgkunder; folk kommer ikke lige gående forbi og ser vores varer, men så kan de blive inspireret på vores hjemmeside.”
Skyd genvej til viden og netværk
Meld dig ind i Stevns Erhverv
Som medlem af Stevns Erhverv har du nem adgang til en lang række fordele, spændende arrangementer og et stort lokalt netværk af lokale erhvervsdrivende.
Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt. Vi glæder os til at byde dig velkommen som medlem af Stevns Erhverv.