Fremmødet var stort, da Stevns Erhvervsråd torsdag afholdt konference og workshop om brugen af sociale medier i markedsføringen, og deltagerne repræsenterede en bred skare af brancher.

En tryllekunstner, en kroejer og en motorcykelforhandler var bare nogle af de mange deltagere, der mødte op, da Stevns Erhvervsråd torsdag afholdt konference med efterfølgende workshop om sociale medier, og hvordan man som virksomhed kan bruge dem i markedsføringen.
Den brede repræsentation af virksomhedsejere fra meget forskellige fag viste, at der er en bred interesse for de sociale medier på tværs af brancher.

Arrangementet startede med en konference, hvor der blev budt ind med oplæg fra Signe Skov-Hansen, der er leder af innovationskonsortiet CBI, Carsten Holløse vækstkonsulent fra Væksthus Sjælland og Thomas Zacchi, der ejer Intoto Online Markedsføring. De tre oplægsholdere fortalte om henholdsvis Facebook, Google+ og LinkedIn, og hvordan man bruger dem mest hensigtsmæssigt i sin markedsføring.

Deltagerne fik nye input
Lars Hansen fra BB Motors var en af de mange fremmødte, og han var glad for, at han havde valgt at tage tid ud af kalenderen.

“Jeg synes, jeg fik meget ud af oplæggene, der er jo meget, man ikke aner noget om. Jeg er i hvert fald blevet mere opmærksom på at bruge Google+. Mit firma har allerede en Facebook-side, hvor jeg tit deler billeder, men jeg tror, jeg skal til at bruge det mere til at få folks meninger fremover. Konferencen har været med til at åbne mine øjne for nogle af de muligheder, der ligger på de sociale medier”, sagde han.

Også Allan Lou, der er Salgs- og udviklingskonsulent på ErhvervsAkademiet Sjælland, synes, at han havde lært noget nyt ved at deltage.

”Jeg arbejder selv med salg og marketing, og jeg valgte at tage med i dag, fordi man jo altid kan have brug for nye input. Jeg synes, at det har været et rigtigt godt arrangement. Oplægsholderne kom godt rundt om emnet og den basale viden om de sociale medier. De komplementerede hinanden rigtigt godt, og jeg synes, jeg fik nogle nye perspektiver på de sociale medier”, sagde han.

Konference sluttede med en paneldiskussion, hvor deltagerne havde mulighed for at stille spørgsmål til oplægsholderne.

Her fik de mange spørgelystne virksomhedsejere svar på spørgsmål som, hvordan man bedst forholder sig til kritik på Facebook, hvordan deres konkurrenceregler er, hvilket socialt medie, der er bedst som markedsføringskanal til en bestem branche samt meget mere.

Workshop gav mulighed for at arbejde konkret med de sociale medier
Efter oplægsholderne var færdige med at svare på spørgsmål, valgte et stort flertal at blive til den workshop, som Stevns Erhvervsråd havde arrangeret i forlængelse af konferencen.

Her blev deltagerne delt ind i tre grupper alt efter, om de ønskede at arbejde med Facebook, LinkedIn eller Google+.
Deltagerne fik på den måde en unik mulighed for at arbejde specifikt med deres egen markedsføring på de sociale medier, mens de tre oplægsholdere gav gode råd og feedback.

”Jeg synes, at jeg har fået mange gode ting og idéer ud af workshoppen i dag. Det er fjerde gang, at jeg er med til et af Erhvervsrådets arrangementer, og jeg synes, at det er en rigtigt god mulighed for at møde de andre virksomhedsejere og netværke med dem”, fortæller Heidi Larsen ejer af Touch Of Wellness.