Heidi Noer-Hvarre er med sin virksomhed TwoHearts slået igennem som bryllupsplanlægger i en branche, som stadig er relativt ny i Danmark. Det skyldes ikke mindst, at hun løbende udvikler sit koncept, og hendes evne til at afdække og omsætte brudeparrenes behov til de helt rigtige rammer for brylluppet.

Forbinder du en bryllupsplanlægger med overdådige amerikanske bryllupper, kan det være du skal til at genoverveje din opfattelse, for flere og flere danske par benytter en bryllupsplanlægger, når de skal arrangere deres store dag. En af branchens etablerede bryllupsplanlæggere er Heidi Noer-Hvarre med virksomheden TwoHearts i Strøby.

– Det er jo noget, som mange opfatter som amerikansk, og måske derfor ikke nødvendigvis tænker, at det er noget, de kunne gøre brug af. Så det er noget af det jeg ser som en af de største udfordringer – at gøre det dansk og vise, at der er en mulighed at bruge, fortæller Heidi.

TwoHearts har eksisteret i tre år, og da det stadig er en ny branche, er Heidi blandt de første bryllupsplanlæggere herhjemme. Planlægning og koordinering af store begivenheder var dog ikke fremmed for hende, da hun startede virksomheden, for inden havde hun bl.a. arbejdet med at arrangere store konferencer.

Heidi fik idéen til virksomheden, da hun var til møde med en kendt Københavnsk brudekjoledesigner, som fortalte, at hans kunder ofte havde en forventning om, at han kunne hjælpe med at arrangere deres bryllup.

– Så jeg tænkte, at der måske var et voksende behov, man kunne tage fat i, så jeg begyndte at undersøge det, og syntes at det kunne være sjovt at være en firstmover inden for området, fortæller Heidi.

Derfor startede hun et samarbejde med brudekjoledesigneren på en stor bryllupsmesse i 2013, hvor hun fik et hjørne af hans stand. Da bryllupsplanlæggere ikke er så brugt i Danmark endnu, har Heidi fra start gjort meget for at blive et synligt og etableret navn på den danske bryllupsscene bl.a. gennem hendes faste samarbejdspartnere, som hun laver fælles markedsføring og arrangementer med.

– Plus at jeg også laver min egne events f.eks. konceptet Bride-To-Be-Brunch, som er de kommende brude, som sidder og hygger sig med mor, svigermor og veninder over en hyggelig brunch, hvor en række af mine leverandører giver inspiration til, hvordan brylluppet kan se ud med modeshow med brudekjoler, hår- og makeupstylister og præsentation af smykker. Og så har jeg også været meget aktiv på de sociale medier, og jeg er helt sikker på, at det gør en forskel, at man ser virksomheden rundt omkring.

Da Heidi startede TwoHearts, vidste hun godt, at det ville blive en længere proces at kunne komme til at leve af bryllupsplanlægningen, så derfor valgte hun også at lave en webshop, hvor du kan købe tilbehør til brylluppet – lige fra hjertekonfetti til takkekort, strømpebånd og festlige bobler med 23 karats bladguld i.

– Jeg valgte fra starten at bygge vores virksomhed op på to ben. Jeg regnede med, at det med bryllupsplanlægningen var noget lidt mere langstrakt, der skulle arbejdes på for at få kunder. Så for at få noget omsætning hurtigere, valgte jeg også at have en webshop, hvor der er omsætning hele tiden, forklarer Heidi. Omsætningen fra webshoppen tegner sig i dag for ca. 50% af virksomhedens samlede omsætning og omsætningen er støt stigende med en vækst sidste år på 213% flere ordrer og en omsætningsvækst på 274%.

brudekjole-twohearts

Ikke kun de dyre bryllupper

Gule prikker strøet hen over vægkalenderen på Heidis kontor afslører, at hun får rigeligt at se til i løbet af året, hvor hun skal hjælpe til ved flere store bryllupper. Efter at have arbejdet hårdt på at etablere virksomheden i de to første år, begyndte anstrengelserne for alvor at bære frugt for et år siden, hvor der begyndte at komme rigtig mange henvendelser fra interesserede brudepar.

– Jeg oplevede også en helt anden interesse på bryllupsmessen for et år siden, og den har faktisk holdt sig hele året synes jeg. Det skyldes nok, at virksomheden er mere etableret nu, og man ser den mere på de sociale medier. Men det er også min fornemmelse, at folk er begyndt at bruge flere penge på bryllupper, og det kommer selvfølgelig også TwoHearts til gode, fortæller Heidi.

En udbredt fordom om bryllupsplanlæggere er, at det kun er noget, der hører til de store og meget dyre bryllupper, men det behøver ikke at være tilfældet, fortæller Heidi, der både har haft bryllupper med et lille budget på ned til 17.000 kr. og store bryllupper med et budget på op til 1.2 mio. kr.

– Det er faktisk meget forskelligt, hvem der henvender sig. Det er både dem med de store stillinger, som har en travl hverdag og ikke har tid til at planlægge deres bryllup, men så er det faktisk også dem, som holder nogle mere ”almindelige” bryllupper, som måske har lidt svært ved en enkel fase i planlægningen f.eks. i forhold til, hvor festen skal holdes. For andre er det måske, hvordan de skal lave budgettet for brylluppet, eller hvordan de kan spare nogle penge ved vælge nogle alternative løsninger, fortæller Heidi.

TwoHearts’ kunder kommer både fra Sjælland, Fyn og Jylland, og snart kommer der formentlig også flere brudepar fra udlandet. 1. januar startede Heidi nemlig et nyt firma op henvendt til udenl

andske brudepar i forbindelse med, at Heidi har indgået en aftale med Dragør Kommune, som vil gøre en særlig indsats for at få flere udenlandske brudepar til at holde bryllup i den hyggelige gamle by.

– Jeg kan godt mærke at interessen for at holde bryllup i Danmark blevet større, og jeg har faktisk to aftaler med udenlandske par om nogle større bryllupper her i Danmark, fortæller Heidi, der også sagtens kan forestille sig Stevns som et attraktivt sted for udenlandske brudepar at blive gift.

bryllupskage

Nye idéer

Det er tydeligt at mærke på Heidi, at hun som selvstændig bryllupsplanlægger har fundet den rette hylde, og med den varme og ro, som hun udstråler, kan man godt forstå, hvorfor hun er så god til sit job.

– Jeg tror, at det der gør mig til en god bryllupsarrangør er, at jeg har et godt overblik, bevarer roen, er der på stedet og sætter sig ind i detaljerne. For mig er der ikke noget, der bliver et rutine bryllup. Det er hele tiden parrene, der er i fokus, og jeg gør hele tiden meget for at sætte mig ind i, hvem de er, og hvilke behov de har, så jeg kan hjælpe dem med at omsætte deres ønsker til de helt rigtige rammer for brylluppet, fortæller Heidi, som lægger meget vægt på at stå til rådighed for sine kunder, så de kan føle sig rolige og trygge ved, at der er styr på alle detaljerne.

Heidi arbejder hele tiden med at udvikle tilbuddene i hendes virksomhed, og idéerne får hun ved at lytte til sine kunder, ved at sparre med sin mand Michael og gennem hendes mange gode samarbejdspartnere. Hun gør i det hele taget meget for hele tiden at udvide netværket af leverandører, så hun bedre kan ramme sine kunders behov.

– Jeg er meget åben for at samarbejde med andre, så sidder der nogen, der også synes, det kunne være spændende, er man meget velkommen til at tage kontakt til mig, lyder opfordringen fra Heidi.

Hun er snart klar med sit næste tiltag; en VIB(Very Important Bride)klub, hvor de kommende brude gratis kan blive medlem, hvor de får nogle fordele, kommer til arrangementer og får rabatter hos andre leverandører.

– Det er igen noget med at favne noget mere med det her bryllupsplanlægning, så folk kan forholde sig til det på forskellige måder og vende sig til, at en bryllupsplanlægger kan være mange ting, fortæller Heidi, som sagtens kan forestille sig at hjælpe vordende brudepar i mange år fremover.

I fremtiden kan det være, at hun må ansætte flere bryllupsplanlæggere i TwoHearts for at få tid til det hele, og med den vækst som virksomheden oplever, takket være Heidis hårde arbejde, kan det meget snart gå hen og blive aktuelt.

Du kan læse mere om TwoHearts på www.twohearts.dk og følge virksomheden på Facebook.

Den 16. og 17. januar har du også mulighed for at møde TwoHearts til bryllupsmesse i Forum i København.