Et godt ry er guld værd for små og mellemstore virksomheder, for mund-til-øre-metoden skaffer langt de fleste nye kunder. Det viser en ny medlemsundersøgelse, Håndværksrådet har gennemført.

Sociale medier, dealsites og annoncering i fagblade skaffer kun relativt få kunder til de små og mellemstore danske virksomheder. Til gengæld er virksomhedens hjemmeside, anbefalinger fra tidligere kunder og sågar den nye lov om skiltning på byggepladser med til at skaffe nye kunder. Det vurderer virksomhederne selv i Håndværksrådets nye undersøgelse, der bygger på svar fra 786 små og mellemstore virksomheder.

”Undersøgelsen understreger, at et godt ry er en virksomheds stærkeste aktiv over for kunderne. Samtidig er det bemærkelsesværdigt og meget positivt, at kravet om skiltning på byggepladser ender med at skaffe virksomhederne nye kunder, selvom målet med loven var at forebygge sort arbejde”. Det siger cheføkonom Jacob Thiel, der står for undersøgelsen.

Du kan læse hele undersøgelsen her: Håndværksrådets kundegrundlagsundersøgelse

Kilde: Håndværkerrådet