Stevns Erhvervsråd har netop ansat Jesper Yde Knudsen i stillingen som virksomhedskonsulent pr.1. marts.
Jesper Yde Knudsen bor på Nørrebro, men han har tidligere boet halvandet år i Stevns Kommune og fik her en meget positiv opfattelse af de erhvervsdrivende.
– Fra dengang husker jeg virksomheder og iværksættere i Stevns Kommune som kendetegnet ved en god blanding af jordbundenhed, arbejdsomhed og kreativitet. Det er tre egenskaber, som i mine øjne danner grobund for sunde og driftigevirksomheder med potentiale for arbejdspladser, fortæller han.
Han glæder sig nu til at til at komme i gang med sit nye arbejde i Stevns Erhvervsråd:
– Jeg ser frem til at arbejde med virksomheder og iværksættere i Stevns Kommune, og jeg forventer, at jeg kan være med til at synliggøre forretningsmuligheder for både virksomheder og nye iværksættere i samarbejde med resten af sekretariatet i Stevns Erhvervsråd, siger Jesper Yde Knudsen, der er uddannet Cand.mag. i kommunikation, og som tidligere blandt andet har arbejdet som projektleder i København Syd Erhvervscenter og som erhvervskonsulent i Erhvervscentret Greve.
Iværksættere er et vigtigt indsatsområde
Netop iværksættere er et af fokusområderne i Stevns Kommunes erhvervspolitik. Stevns Erhvervsråd har i den forbindelse modtaget et øget tilskud fra kommunen for at føre den del af erhvervspolitikken ud i livet.
Erhvervschef Thomas Christensen har længe ønsket at kunne gøre en større indsats overfor kommunens iværksættere. Han glæder sig derfor over, at tilskuddet har gjort det muligt at fastansætte en virksomhedskonsulent, der har særligt fokus på rådgivningen af iværksættere.
– Det er meget vigtigt for Stevns, at vi har nogle iværksættere, da de jo i høj grad er med til at skabe arbejdspladser. Jeg er derfor rigtig glad for, at vi nu har en virksomhedskonsulent i Stevns Erhvervsråd, der kan tilbyde de stevnske iværksættere råd og vejledning, siger Thomas Christensen.
Han har indtil nu været den eneste i erhvervsrådet, der har taget sig af rådgivningen af både iværksættere og virksomheder, men det er nødvendigt med en ekstra medarbejder på området for at kunne følge med den store efterspørgsel.
– Der er rigtig mange virksomheder og iværksættere, der gerne vil have råd og vejledning, så der har i længere tid været behov for en konsulent mere. Jeg er derfor meget glad for at byde Jesper velkommen, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han er den helt rigtige til jobbet, fortæller Thomas Christensen, der tidligere har arbejdet sammen med Jesper Yde Knudsen i København Syd Erhvervscenter.