Markedsføring via sociale medier kan være en god strategi for både små og mellemstore virksomheder. Stevns Erhvervsråd inviterer derfor til konference, hvor virksomhederne får mulighed for at lære mere om emnet.
I forbindelse med kampagnen ”Danmarks vækst- og iværksætteruge” i uge 47 sætter Stevns Erhvervsråd fokus på, hvordan små og mellemstore virksomheder kan bruge sociale medier i deres markedsføring. Her vil vækstkonsulent Carsten Holløse fra Væksthus Sjælland være en af de tre online-eksperter, der deler ud af sin viden.
”Kun 10-20 % af de virksomheder, der benytter for eksempel Facebook som kommunikationskanal, får noget ud af det. Det skyldes, at de ikke sætter sig ordentligt ind i, hvordan de skal bruge det i deres markedsføring”, fortæller Carsten Holløse.
Han understreger samtidig, at markedsføring via sociale medier kan være en rigtig god strategi for både små og mellemstore virksomheder, da budgettet er lavt. Det forudsætter ifølge Carsten Holløse bare, at virksomhederne lærer, hvordan det skal gøres. Derfor vil han på konferencen blandt andet komme med ti konkrete tips til, hvordan man får sin markedsføring til at lykkes på Facebook.Erhvervsrådets konference om sociale medier finder sted den 21. november kl. 15.00-17.45 på Hårlev Hallens Café. Ud over oplægget fra Carsten Holløse vil der også være mulighed for at høre Thomas Zacchi fra Intoto Online Markedsføring, der til dagligt hjælper virksomheder med at forbedre deres online tilstedeværelse. Desuden vil forskeren, Signe Skov-Hansen, der er leder af Innovationskonsortiet Communitybaseret Innovation, fortælle om de nyeste trends og tendenser inden for virksomheders brug af sociale medier.
Efterfølgende vil der være paneldiskussion og mulighed for at stille spørgsmål til oplægsholderne.
Åbent netværksmøde med fokus på sociale medier
Deltagerne vil med udgangspunkt i udvalgte cases diskutere, hvordan de selv kan bruge sociale medier i deres virksomheder. De tre oplægsholdere vil undervejs bidrage til at skabe nogle gode diskussioner.
Mens konferencen er gratis, koster det 100 kr. ex. moms at deltage i det åbne netværksmøde. Prisen inkluderer aftensmad.
Tilmelding til konference og Åbent Netværksmøde sker på billetto.dk/socialmediekonference.
Her er det både muligt at tilmelde sig Konference og Åbent Netværksmøde eller nøjes med en af delene.