Stevns Kommune klar med nye servicetiltag
2. september 2013
Stevns Kommune åbner dørene for deres nye Borgerservice den 2. september. Det sker dels via hjemmesiden stevns.dk, hvor kommunen har gjort det nemmere for borgerne at betjene sig selv og få svar på deres spørgsmål enkelt, nemt og hurtigt – også når de har tid udenfor alm. åbningstid (dvs. kommunen har medarbejdere ved pcérne i ydertimerne).
Herudover åbner kommunen også dørene til Borgerservices nye flotte lokaler på rådhuset i St. Heddinge. Den officielle indvielse finder sted den 2. september, og den 7. september inviterer kommunen alle interesserede til Åbent Hus.
Henvendelser til Teknik og Miljø
I forhold til erhvervslivets henvendelser til Teknik & Miljø, betyder det konkret, at almindelige forespørgsler, aflevering af ansøgninger og udlevering af ansøgningsmateriale bliver varetaget fra personalet i Borgerservice. De sidder klar i ekspeditionen og ved telefonerne i åbningstiden og pc’erne udenfor noget af åbningstiden. Det er Jane Sandgård, som sidder på rådhuset i Store Heddinge, som har ansvaret for implementeringen af de nye løsninger.
Kommer der en borger ind i Store Heddinge, som personalet i Borgerservice ikke kan servicere, er der etableret videoløsninger såvel som telefonkontakt, så borgeren bliver ”omstillet” direkte til personalet i Teknik & Miljø, så de får hjælp til de mere specifikke spørgsmål med det samme uden at skulle køre til Hårlev.