I juli 2021 får Stevns sit første og eneste Livsstilsmagasin. STEVNS LIFESTYLE er et fysisk magasin på dansk og engelsk, indeholdende en blanding af bolig, livsstil, mad, kultur og turisme, og vil være gratis tilgængeligt på hele Stevns. Der er fokus på ærligt indhold med story telling og masser af flotte billeder, også fra de fjerneste hjørner af Stevns. Magasinet udkommer 4 gange årligt, for Agate fra House of Marketing, som står bag ideen, ønsker at vise, at Stevns er vidunderligt hele året rundt.
STEVNS LIFESTYLE er et nyt livsstilsmagasin på Stevns om Stevns. Det redaktionelle indhold spænder bredt og fortælles med stor passion og ærlighed. Det hele samles i et fysisk magasin af høj kvalitet og krydres med billeder med høj wauw-faktor. Det er Agate fra House of Marketing, der står bag ideen. Lysten til at fortælle om Stevns har været der længe, og pludselig var ideen der bare.
”Ideen til magasinet er opstået på basis af min mangeårige kærlighed til Stevns, og de mange menneskers historie, som hver dag opstår, men aldrig bliver fortalt. Jeg har lyst til at vise både stevnsboer og gæster meget mere af hvad Stevns kan. Her er så mange inspirerende historier, og jeg håber i sidste ende, at det kan være med til at gøre Stevns endnu mere attraktivt for både turister og tilflyttere”, fortæller Agate.
Ideen er ikke 14 dage gammel, så der arbejdes på højtryk i Kridthuset i Tåstrup ved Klippinge, hvor Agate har sin kommunikationsvirksomhed. Men hun klør på og tvivler ikke på sin ide – selvom det nok bliver småt med søvn, før første magasin er på gaden.
Et livsstilsmagasin til både stevnsboer og turister – kan man det?
Det nye livsstilsmagasin er på mange måder sit helt eget. Selvom Agate har erfaring med at udgive magasiner for kunder, er det her alligevel noget andet, for STEVNS LIFESTYLE kommer lige fra hjertet. Det stritter formentlig på enhver kommunikationsekspert, at magasinet retter sig mod tre vidt forskellige målgrupper, men i Agates øjne er stevnsboer, turister og potentielle boligkøbere slet ikke så forskellige endda.
”Stevns overrasker – uanset hvilken af de tre, man tilhører. Selv stevnsboer kan blive forbavsede over, hvad Stevns kan. Jeg tror f.eks. de færreste havde forudset, at der i december måned sidste år, pludselig ville ligge 80 surfere og padle rundt i iskoldt vand ud for stranden i Rødvig. Det vakte i hvert fald en del opsigt på de sociale medier. Den dag, var vi alle turister!” siger Agate og fortsætter ”For mig handler det om at skabe ambassadører for Stevns. Fortælle de historier, der inspirerer, overrasker og sætter drømme i gang. Det er det, jeg gerne vil med STEVNS LIFESTYLE” siger hun.
Agate er godt klar over, at alle turister ikke er potentielle boligkøbere eller nye iværksættere på Stevns, men kan alligevel ikke undlade at påpege, at Stevns er stedet, hvor en verdensberømt cellist har åbnet en celloskole ude midt på landet, for at undervise højt kvalificerede cellister fra hele verden. Hvor en russisk kvinde netop nu er ved at åbne et folkloremuseum i en gammel bager i Store Heddinge. Og hvor et svensk ægtepar har skabt et af de største livsstilsflagskibe lige her på Stevns. Så hvem ved…?
Et magasin fuld af muligheder
Udover at være et nyt og spændende tiltag på Stevns, er STEVNS LIFESTYLE ikke så lidt af en legeplads for dem, der har lyst til at være med. Magasinet er stadig ved sin spæde start, og Agate er meget lydhør overfor ideer til indholdet, og håber også at møde opbakning fra mulige annoncører, for sådan et magasin er ikke gratis at lave.
Magasinet skal delvist finansieres af aktuelle annoncører, som vil bakke op om initiativet, og kan se ideen med et lækkert magasin, som går i dybden med historierne på Stevns. Magasinets tyngde kommer til at ligge på det redaktionelle, men det ændrer ikke ved, at der er nogle udgifter, der skal dækkes og lige på det punkt, er Agate en smule på ukendt grund.
”Jeg har lavet mange annoncer for kunder gennem de sidste 20 år, men jeg har aldrig solgt en annonce, og jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg skal forvente. Men det er min drøm, at STEVNS LIFESTYLE skal gøre en forskel – for vores gæster, for vores erhvervsdrivende, for vores iværksættere, for vores landsbyer og byer i udvikling. I det hele taget for Stevns. Den drøm håber jeg, at andre har lyst til at være en del af. Så skal jeg nok få det til at se lækkert ud”, forsikrer hun.
STEVNS LIFESTSYLE udkommer også i en onlineudgave, der er ved at blive udarbejdet en hjemmeside og der tilknyttes Facebook og Instagram profil, som skal få det hele til at leve langt ud over det fysiske magasin.
Man kan allerede nu kontakte Agate for info og priser på annoncer, eller hvis man har et tip til gode historier eller andet indhold. Skriv til Agate på agate@houseofmarketing.dk